Nasze wiadomości zobacz archiwum

Jakie ceny na Rogóżnie?

Zaczyna się sezon podlodowy. Coraz więcej wędkarzy planuje, gdzie w tym roku będzie wędkowało i dokonuje odpowiednich opłat. Nasz skarbnik dysponuje znaczkami już od 28 grudnia. Tak jak w roku poprzednim opłat można dokonać w siedzibie Związku Zawodowego Górników w Bogdance u Koleżanki Urszuli Klejnej, w sklepie wędkarskim Antek w Łęcznej oraz u naszego skarbnika w siedzibie koła w Ośrodku Sportów Wędkarskich w Rogóżnie. Od Sylwestra można również nabyć licencje na połów ryb w jeziorze Rogóżno. Jest ona do nabycia ...... więcej

Obiecali i słowa dotrzymali.

Grudniowe mrozy schłodziły wodę na tyle, że pierwsi śmiałkowie odważyli się sprawdzić co tam słychać pod lodem na naszym łowisku. Słychać było niewiele, zwłaszcza że cienka tafla lodowa zniechęcała do zapuszczania się daleko od brzegu jeziora. Nie przeszkadzało to jednak naszym kolegom Marianowi i Jarkowi Bednarczukom w realizacji ich ubiegłorocznego postanowienia. Czekali na taflę lodową, która pozwoli na dojście do platformy i poprawienie jej funkcji, a co za tym idzie jej estetyki . Kiedy wszyscy szykowali się do Sylwestra, oni zabrali się do roboty. ...... więcej

Brodzik odnowiony - platformy czekają na zimę

Tylko dziesięciu, a może aż dziesięciu wędkarzy zjawiło się do pomocy przy pracach remontowych naszego pomostu głównego. Zamiary mieliśmy dużo większe, a zrobiło się to co zrobiło. Zdajemy sobie sprawę, że większość członków koła to górnicy, a ci zazwyczaj w soboty pracują zawodowo. Trudno więc mieć do nich pretensję. W sobotnie przedpołudnie zajęliśmy się przede wszystkim brodzikiem dla naszych milusińskich. Wypoziomowaliśmy nitkę główną oddzielającą brodzik od jeziora, wymieniliśmy legary i blaty pomostu bocznego, wymieniliśmy ...... więcej

Koniec lata w OSW Rogóżno

Kalendarzowa jesień dopiero się zaczęła, wraz z nią sezon na drapieżnika, a my powoli szykujemy się do snu zimowego. 29 września o godzinie 8.00 zapraszamy kolegów do OSW Rogóżno, do pomocy przy tych przygotowaniach. Tym razem zechcemy wykorzystać bardzo niski poziom wody w jeziorze i niemal letnią pogodę, by naprawić platformy na wodzie i wymienić obrzeże brodzika. Przygotujemy również miejsce na zimowe garażowanie łodzi, tak aby po ostatnich zawodach spinningowych wyciągnąć je na brzeg i zabezpieczyć przed zimowym chłodem. Na wodzie pozostaną ...... więcej

24,7 kg – nowy rekord karpia z jeziora Rogóżno

Ranek 10 września przyniósł nam rozstrzygnięcie konkursu. Już dzisiaj wiemy, że silnik elektryczny do łodzi, ufundowany przez Mariusza Roczniaka, właściciela Firmy Las i Ogród ze Świdnika, po zakończeniu sezonu będzie miał swojego właściciela. Silnik czekał ponad rok, gdyż zgodnie z regulaminem był nagrodą za złowienie i wypuszczenie największego karpia, ale ważącego więcej jak dotychczasowy rekord. Łowione okazy oscylowały w granicach 23 kg i nie chciały być ani grama większe. Dlatego, gdy otrzymaliśmy wiadomość o klocku, wykonanie wszelkich ...... więcej

Karp 23 kg zaraz po burzy

Takiej burzy nad jeziorem dawno nie było. Ziemia trzęsła się od wyładowań atmosferycznych niemal jak podczas trzęsienia ziemi, natomiast ściana deszczu skutecznie przysłoniła jezioro a można do niego było trafić tylko po rynnach wyżłobionych w ziemi. Kto tylko żyw zmykał z łowiska, gdyż naprawdę było niebezpiecznie. Ucichło gwałtownie, tak samo jak się zaczęło. Można więc było powrócić do połowów. Trzeci maja na łowisku jest szczęśliwym dniem, gdyż właśnie w tym dniu już przez kilka lat z rzędu łowiono duże okazy. Tak było i tym razem. ...... więcej

Trzecia próba wprowadzenia troci.

Trzynastego kwietnia w godzinach przedpołudniowych, realizując zapisy operatu rybackiego, dotarła do nas troć jeziorowa. Transport 500 sztuk kilkunastocentymetrowej troci przybył do nas z jednego z ośrodków zarybieniowych Okręgu krośnieńskiego. Materiał zarybieniowy dotarł w bardzo dobrej kondycji, w workach wypełnionych natlenioną wodą. Po kilkugodzinnej aklimatyzacji w wodzie z naszego jeziora i wyrównaniu temperatury wody, troć została rozprowadzona po jeziorze. Tym razem zarybienia dokonał Kol. Janusz Puzio z żoną Teresą. Ryba została wypuszczona ...... więcej

Czyżby ostatnie leszcze spod lodu ?

Takich brań na lodzie w tym roku jeszcze nie było. To co widać na zdjęciach to 30 procent tego co powinno być wyciągnięte. Znowu okazało się, że standardowe otwory są za mała, aby przepuścić przez siebie złowione ryby. To już końcówka sezonu - mówi Janek Sadowski. Lód jeszcze gruby i w każdą nockę jego struktura się poprawia. Jego grubość obecnie wynosi około 30 cm, ale od brzegu, od pomostu zaczyna kruszeć. W dniu dzisiejszym złowiłem grubo ponad trzy kilogramy. To co pozostało w wodzie będzie czekała do wiosny. Gdy zapytałem na co najlepiej ...... więcej

Gruby leszcz spod grubego lodu.

Niemal po każdych zawodach słyszeliśmy o dużych rybach nie mieszczących się w wywierconych otworach. Zazwyczaj ryby te brały tym, którzy niewiele przynosili do wagi. Jednym wierzyliśmy, innym nie. Teraz dostaliśmy potwierdzenie, że rzeczywiście w tym roku podchodzi gruba ryba do żerowania. Być może czuje już wiosnę. Leszcz 1,32 kg w porze letniej to żadne osiągnięcie, a taki leszcz wyłowiony spod lody to cenny okaz. Właśnie taki okaz został złowiony w dniu 7 marca. Szczęśliwym wędkarzem okazał się Roman Kuśmieruk z Białej Podlaski. Jego leszcz ważył 1,32 ...... więcej

Garbusek z pierwszego lodu

Pierwsze mrozy, pierwsza możliwość wejścia na taflę lodową i pierwszy garbusek na wędce. Szczęśliwym wędkarzem okazał się Mariusz Trochimiuk z koła Urząd Celny Biała Podlaska a jego okonek ważył 1,14 kg i miał43 cm długości. Wędkarzowi gratulujemy sukcesu i dziękujemy za nadesłane zdjęcie.... więcej

Nasze Menu

Nasze filmy

Nasze wiadomości

Komentowane wiadomości

Nasze zdjęcia

Nasza sonda

Którą z wymienionych metod zmniejszenia populacji sumika karłowatego uważasz za najlepszą:
Odłów sprzętem rybackim
Odłów poprzez dodatkowe zawody wędkarskie
Odłów poprzez konkurs "Sumik ponad wszystko"
Niszczenie gniazd sumika poprzez odłów wylęgu